Utflykt till Fjäderholmarna

På lördagen så åkte vi ut till Fjäderholmarna tillsammans med några kompisar till husse och matte. Jag hade ju aldrig åkt  båt tidigare men var jätte duktig. Matte blev så stolt då jag klarar av så mycket och vi såg en jättestor Grand Danois som inte ens vågade gå ner för landgången gjord av stålgaller (gallerdurk) utan bara tvär vägrade medans jag  glatt trippade ner och upp utan problem.

Här sitter vi på båten - var lite fullt så vi fick sitta på golvet.


Här tittar jag ut från min plats under bordet på restaurangen vi besökte.


Sedan tog vi en promenad runt den lilla ön - oj så mycket det fanns att lukta och titta på och alla vi mötte tyckte jag var så fin där jag strosade på. Här stannade vi för ett litet Sangria stopp för de vuxna medans jag fick vatten och lite bus.



Vårt mål för dagen var utomhusteatern där Pernilla Wahlgren & Co uppträdde.
Första 10 minuterna gick väl bra men sedan kom det en sådan störtskur att de fick avbryta spelet för 10-15 minuterna och alla besökare fick söka skydd i ett stall - se här hur blöt jag blev. Matte var snabb och när det slutat regna så passade hon på att köra lite träning i vattenpölarna med mig - så jag fick både sitta och ligga ner i vattnetö. Bra övning inför framtida utställningar/tävlingar :-)





Här en bild på själva scenen med skådesåpelarna och sedan jag som ligger och torkar på filten. Var ju själv inte så intresserad av vad som hände där uppe på scen, så jag nattade lite ...





Så var det dags för båtfärden hem igen. Myser lite extra här i mattes famn :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0