Winston & jag

Husse och matte har varit hundvakt under semestern till Winston medans hans familj åkte iväg på Europa bil semester. Jag är ju inte riktigt van att ha syskon eller dela med mig av husse och matte så jag blev lite avundsjuk när Winston ville ha husses gunst hela tiden - så olydig och dum som jag var startade jag ett bråk med honom och det skulle jag inte gjort :-( Åkte på däng så det stod härliga till och fick åka till Din Vet för operation. Aj Aj Aj - ont gjorde det.

Här ser ni mitt semester syskon Winston (Golden Retriever)


Så här vacker blev jag efter första kvällens batalj p.g.a. min egen dumhet att starta en fajt med honom.
Fy mig!!



Nåväl - efter den häftiga bataljen och två hundars besök hos veterinären så blev vi bra kompisar och fick många trevliga dagar ihop. Nåja jag skall erkänna att jag fortfarande blir svartsjuk och lite dum ibland men då korrigerar husse/matte mig direkt. Inte lätt när man bara är 17 månader och aldrig behövt dela med sig av flocken tidigare.
Här har vi hamnat i Smögen på en Camping:



Efter besöket uppe i Bohuslän så åkte vi hem till trevliga Helsingborg igen och gjorde flera småutflykter. Här är vi nere på Gröningen och sedan blev det frukost på ett fik i hamnen.


Och här ligger vi bara hemma i köket och slappar


En kväll åkte vi även iväg till Söderåsen och spårade lite grann. Jag och Winston tyckte det var så kul!!


Nu har Winston åkt hem till sin familj igen och det är så tomt här hemma utan honom - Snyft - Voff Voff! Det var nog inte så tokigt att ha en bror att umgås med iallafall så jag hoppas att jag snart får träffa honom igen.

Kommentarer
Postat av: Zenta

Hejsa Bror Gizmo



Jeg håber at du får rabatt hos DinVet eller du har bra forsikring :-)



Kan du fortælle, hvad det er, du har gennem halsen på billede 2. Det ser styggt ud.



Mange Hilsner

Zenta

2010-08-11 @ 23:00:05
Postat av: Gizmo

Hej lillasyster - ja visst ser jag stygg ut. Har fått platsrör som drän så att varet kan rinna ut från såret. Men det är borta nu och jag har bara stygn och tratten kvar. Svullnaden har börjat lägga sig också så det går framåt. Kramis

2010-08-13 @ 13:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0