Kul med kurs i skogen

Så har alltså helgen rusat förbi i hög fart men roligt har jag haft. Fick ju gå på spårkurs med husse och det var spännande. Lite ringrostig och visste inte riktigt vad de ville jag skulle göra ibland och het som attan, men andra gånger gick det som på räls. Blev inte så mycket kort då matte inte var med i Söndags men å andra sidan så fick vi killar bara rå om varandra då under kursen så det var bara roligt.

Några kort från lördagen finns i allafall som jag kan dela med mig.
Husse har här lämnat mig i bilen och lägger ut första motivationsspåret:



Sedan blev jag hämtad och vi fick träna på att plocka upp apporter (spårpinnen)
Många goda köttbullar får man av husse om man bara plockar upp det han slänger ner på backen framför mig :-)


Jag och husse väntar på vår tur i skogen. Hade 4 andra hundar som också var med på kursen.



Dags för andra spåret och jag drar i väg som bara den. Har superbråttom ....

Husse kommer efter i repet och försöker lugna ner mig lite.


Gick ganska bra och jag och husse är ett bra team!


Efter 3 spår så var vi helt slut när vi kom hem. Husse och jag nästan somnade i sängen när vi bytte om till middagen på kvällen och ack så roligt vi har haft det.
Ser verkligen fram emot nästa gång vi åker till skogs och över mera.

Voff Voff!

Kommentarer
Postat av: Lisa & Gaia, Vlad & Nala

Vad härligt! :)

Det låter som om det går bra för er i spåret...?

Visst är det skönt att åka ut i skogen och spåra nu när snön är borta! ;)

2010-04-01 @ 20:32:06
URL: http://www.hasslehoffs.com/gaia..htm
Postat av: Anna-Karin & Gizmo

Helt underbart och jag hoppas det blir riktigt ofta nu i vår så man får öva upp sig igen :-))

2010-04-03 @ 18:20:32
URL: http://gizmohoffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0