Utflykt till Sibirien

Förra helgen tog husse och matte med mig till Sibirien. Ja nu menar jag inte i Ryssland, utan bara till Ängelholm. Uppdraget för dagen var att spåra, men innan dess och medans matte lade ut spåret i skogen så tog jag och husse oss en liten promenad och döm om min förvåning när jag sprang på ett Ufo där ute i skogen......



Jag kollade snabbt av läget och sedan fick jag husse att fota mitt byte tillsammans med mig.



Sedan när vi kom hem så fick jag surfa lite på webben och fann följande förklaring på Wikipedia.
"UFO-monumentet i Ängelholm är ett minnesmärke över en påstådd landning av ett UFO i utkanten av Ängelholm, i området Sibirienskogen 18 maj 1946.

Den som bevittnade landningen var Gösta "Pollenkungen" Carlsson, och han lät 1972 uppföra monumentet på platsen för landningen.

Monumentet består av en mindre skalmodell av själva UFO:t, så som Carlsson minns det, och markeringar i betong som symboliserar de påstådda landningsspåren i originalstorlek"

Cool att finna lite sevärdheter på våra utflyker. Efter detta så fick jag spåra två utlagda spår. Denna gången hade matte för första gången lagt det och det var kul, om än spåren blev lite korta. Men nu vet hon hur hon skall göra och kan lägga längre spår nästa gång Kul att få gå med husse som förare för en gång skull. Det var också första gången för oss. Spännande med llite nytt.

Voff Voff!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0