Fredags After Work på stan

Fredag 07 Augusti 2009


Då har man varit med matte på jobbet hela dagen så man var ju så rastlös när det äntligen blev fredag eftermiddag - men som tur var väntade en liten överraskning.....
Aha - mina "folks" hade bestämt sig för att ta en mysig tur ner till hamnen och njuta av det fina vädret och äta middag ute på restaurang och jag fick givetvis följa med. Vi skulle först ta tåget ner till stan men p.g.a. banarbete så var det inställt denna veckan så jag fick åka buss för första gången i mitt liv - spännande J. Är ju en riktig tuffing så det var ju inga som helst problem, men det var väldigt varmt på bussen så jag låg mest ner och bara vilade mig. Väl framme på Knutpunkten började allt det roliga. Så mycket spännande att lukta och titta på när man går i stan och det är så många trevliga människor som hälsar och ser så glada ut när de ser hur söt jag är (och detta trots att matte säger att jag blivit så stor nu). Kom fram en trevlig man i rullstol och riktigt klappade om mig - trevligt att jag kunde muntra upp hans dag så jag slickade honom ordentligt på handen, benen och i ansiktet.

Sedan så gick vi hela hamnpromenaden bort och spanade på alla människor, hundar, båtar och allt annat kul vi kunde hitta innan vi slutligen hittade en bra restaurang som passade "folksen".

Blev så kanonbra att jag kunde busa lite utanför "skynket" som delade av uteserveringen från promenaden, och där hade jag ju också världens bästa span och vaktläge. Så ingen kunde komma nära matte & husse utan att jag godkände det först. Riktig vakthund med andra ord.




Efter en lång och härlig kväll så var det dags att åka hemåt och då fick jag åka TAXI för första gången. Kändes lite otryggt då det inte alls var någon skön, fin, trygg bur så som matte/husse har i sin bil, men det gick ju ganska bra ändå och snabbt och lätt var vi hemma igen. Då passade jag på att få ett riktigt HOFFE ryck och busade av mig med husse innan det var dags för att gå och sova.


                             Tjong i medaljonen - voff voff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0