Hundutställning i Bjuv

Lördag 22 Augusti 2009


Första utställningen någonsin för lilla mig. Oj oj oj så spännande. Nåja - nu fick ju inte jag vara med på den officiella utställningen utan i den inofficiella VALP klassen förståss.....
Det började redan igår när matte&husse tog fram schampo flaskan och tänkte bada mig så jag skulle bli ren och fin. Gillar ju inte riktigt det här med vatten men har insett att om jag bara accepterar det och står snällt så går det fortare över. Mattes systerdotter Jennie var på besök och kollade på hur duktig jag var och hon passade även på att dokumentera badet.


Pigg och rask i morse så väckte jag matte och tyckte att nu skulle vi kliva upp .... Jag ville ju iväg på det spännande äventyret och dessutom så skulle jag ju få träffa massa syskon. Hur kul som helst ju. Efter frukost och en lång promenad med både matte och husse så gav vi oss iväg. Husse kunde inte följa med idag då han hade andra äventyr att se fram emot så det fick bli matte och jag som hoppade in i bilen och begav oss iväg mot Bjuv. Som tur är det ju inte så långt och tog endast 15 minuter med bilen att ta oss dit. Väl framme så var det kaos på parkeringen och matte lite förvirrad då hon inte visste riktigt hur detta gick till. Men hon fixade biffen och snart satt vi bänkade vid ring nr 3 där vi skulle tävla och där fanns redan min mor Kea med husse Lennart, syster Benelli med matte Gun och två vänner, brorsan Sako med matte Eva H och efter en liten stund kom även syster Issa med matte Eva L (+ familj). Hur kul som helst att få träffa alla sina syskon igen. Saknade Colt som också var anmäld men som aldrig dök upp. Jag hoppas att inget allvarligt hänt med min storebror eller hans familj.
Här är jag som ligger och väntar:
Här har ni Benelli och Sako:
Så kom Issa till sist:

Sedan var det en enda lång väntan innan vi äntligen efter nästan 1½ timme fick komma in i ringen. Domaren var danska så jag förstod inte alls vad hon sa och knappt matte heller, men det gick ganska bra där inne tyckte jag för att vara första gången. Tycker jag själv iallafall. Vi säger ett stort GRATTIS till Sako som vann valp-hane klassen över mig och dessutom tog även hem hela valpklassen.

Jag var tydligen inte lika välutvecklad som Sako och domaren tyckte han hade kommit längre så då fick jag nöja mig med andra platsen, för denna gång - jag kommer igen :-))) Gick jättebra för Benelli också, men Issa var lite busig och hoppade ganska mycket. Inte lätt för hennes matte då att springa runt i ringen.
Här ser ni Gun som försöker tyda dommarens kommentarer om Benelli:
Här är Eva med Issa efter pärsen är över:
Lilla jag med matte:

Här ser ni ett samlingsfoto på oss alla syskon på plats:


Vi är också mycket stolta över vår mor KEA som vann sin klass och dessutom blev CHAMPION. GRATTIS!!!!


Så var det den bistra sanningen om mig - inte alls så dålig bedöming, jag är ju faktiskt bara 5 månader än.

Nu är det bara att se fram emot nästa omgång, som kanske blir i november på Malmö VALP utställningen. Där skall vi t.o.m. ställa upp i syskonklass så vi får nu se hur många syskon som vill ställa upp tillsammans, tror att vi redan är 5 som vill vara med - super kul!!


Voff voff på er alla!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis till 2:a placeringen. Bra jobbat. Mvh Dagis fröken Linda

2009-08-23 @ 14:20:53
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vad roligt att du börjat köra vänstervarv nu oxå och vad bra det gick för dig, syskon och morsa :-)



Chansen finns att vi kanske ses i Malmö i november, skulle vara kul att få en bedömning på Beck.



Ha det gott!

2009-08-25 @ 20:10:34
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0