Lekdag med 3 systrar hemma på kenneln

Vilken härlig dag vi har haft idag. Matte tog med mig hem till Lena & Per på Hässlehoffs Kennel och där mötte vi även upp Ticka, Issa och Benelli för en spårdag. Deras dotter Lisa var också hemma och visade oss busiga hundar hur man skulle göra för att leta efter föremål på en av-vallad ruta. Kul men jag förstår ju inte varför jag måste bära tillbaks sakerna jag hittar till matte - hon kan väl komma till mig, eller ??!!  Matte säger att hon får allt ta och öva med mig på detta med apport etc. Ja har man inte fått öva tidigare så är det ju inte så lätt. Vi hade massor av bus när vi lekte med varandra lösa, men den där Benelli hon är allt en liten bitsk sak som verkligen skall spela boss. Jag, ensam hane bland 3 tikar, ja t.o.m. 4 eftersom även lilla Mistral var med hade inte direkt mycket att säga till om. Matte & Lena säger att det är så det är även i människovärlden så kanske bara bäst att gilla läget här *ASG*

Vi lade även spår och spårade - men jag hade så bråttom att komma fram till slutmålet att jag glömde markera pinnarna jag sprang förbi, med följd att matte inte var helt nöjd med mig. Jag spårade ju.... vad skall jag med pinnarna till .... Tydligen blir det omstart med denna träningen också enl. matte då hon vet att jag kan så mycket bättre. Hörde Lena tipsa matte om att lägga mat i slutet av spåret och då blir det ju mycket mera intressant  VOFF VOFF!!

Nu har vi kommit hem igen och jag dåsar fint på golvet efter kvällsmaten, så nu får matte lite lugn och ro en stund innan jag allt skall skälla ut henne så hon följer med ut och busar lite mera innan kvällen är över.

Ha en trevlig kväll alla dogisar out there ..... Voff Voff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0