Så rädd man kan bli för små blå .....

Tisdag 07 Juli - morgon 00:25


SMURFAR!!!????   Vad sjutton är detta för nått ???  

Alltså - får det bara vara på detta sättet att man skrämmer nästan halvt ihjäl mig som söt hund bara för att matte fyller 40 bast. Ja tydligen ... nåja - jag måste säga att jag hanterade det väldigt coolt och jag tror inte att de andra såg hur rädd jag egentligen blev. Vi åkte ju till Dorro för att matte fyllde 40 och kvällen innan så satt vi i god'an ro hemma och kollade på DVD (såg power hunden BOLT) och bara mös.



Sedan på kvällen så kröp vi till sängs så vi skulle vara pigga till den stora dagen därpå då festen skulle hållas. Tro om min uppenbara skräck när plötsligt en massa konstiga BLÅ figurer, ja t.o.m en svart kom in genom dörren och sjöng och spelade och dansade ...

http://www.youtube.com/watch?v=xoTXHIUD_6o

Oj oj oj vad jag blev rädd. Hoppade högt och sedan rappt upp i mattes säng så jag tryggt kunde gömma mig bakom henne. Kolla in vad skumma de ser ut dessa varelserna.


Ja sedan förstod jag ju vilka de var och då var det inte längre lika hemskt, utan faktiskt ganska roligt. Men jag valde att stanna extra nära matte, bara för att vara på den säkra sidan.


Ja matte är ju sotardotter - så detta är hennes bror som är utklädd till sotar-smurfen. Träffande :-)



Matte och jag med "mormor" alias Gammelsmurfan.



Sedan när allt stök och bök var över och alla hade fikat smörgåstårta mitt i natten och sedan gått hem så kom matte äntligen och lade sig igen - oj vad vi mös ihop då hon gjorde ett undantag och tillät mig att få sova i hennes säng. Se så vi myser gott ihop.



Mera info kommer ang. mattes födelsedag och allt jag hann med då :-)

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Gud så roligt om än lite läskigt för dig med en sådan överraskning mitt i natten... stort GRATTIS till din matte lite i efterskott!

2009-07-13 @ 21:24:55
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0