Heja Danmark!!

Å - tack Zenta att du rättade mig gällande vårt andra danska syskon som jag trodde var Penni (Unique). Jag har uppdaterat tidigare bloggen så det blir rätt :-)

Jag skrattade gott även om matte fick hjälpa mig förstå danskan ... när jag läste ditt sista mail till mig.

Här kommer ett litet utdrag av det underbara mailet från syrran:

Hej Gizmo!


Jeg har haft sådan en dejlig dag i dag! Jeg har været i skoven og lege med andre hunde. Oj, det var skønt!


Bagefter var vi ude hos min mors farmor , som er en rar gammel kvinde på 95 år. Hun bor stadig i sit eget hus og har en stor have (trådgård), man kan lege i. Lige som hjemme hos os selv. Hun er helt vild med mig og bliver så glad, hver gang jeg besøger hende. Så skal jeg vise hende alt det, jeg har lært.


Jeg har set, at du har lagt mine billeder på din blog. Jeg blev så stolt og glad. Tak!

.....

Jeg skrattede sådan, da jeg så det foto på din blog, hvor du sover. Lige præcis sådan ligger jeg også ofte, når jeg sover!


Vores danske søster, Penni, er hvalp nr. 6 og ikke nr. 9.

Nr. 9 er fodertik i Sverige. Hun var så fin med den hvide plet på brystet!


Vov vov fra Zenta


PS. Er det ikke flot, at jeg allerede taler og skriver så godt dansk? Jeg er to-sproget :-)
 
----------------------------------------------------------

Vilken fantastisk syster till hund som redan kan två språk .. Undrar om jag kan räknas som tvåspråkig när jag kan skånska och norrlänska ?? Är ju inte alltid att man förstår när husse säger på ett sätt och matte på ett annat. Ha ha ha ha
Tack för korten på matte och husse när dom besökte oss på kenneln som ni skickade med. Man kan ju nästan inte tro att vi någonsin varit så små ....





Precis som Zenta säger så är vi ju väldigt lika där vi ligger och sover ... eller kolla in här:

Zenta:                                              Gizmo:

             

                            

Sov gott Syrran och dröm sött så hörs vi snart igen - VOFF VOFF


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0