Helgen som gick ... del 1

Ja vi gör väl som vanligt och berättar om vad som hänt i mitt liv sedan sist.
I torsdags så fick matte besök av en efterlängtad vännina, och även om hon har katter hemma så var hon inte van vid en sån busig liten hund som jag ... ryckte i allt som hängde och trots att matte/husse varnade så glömde hon hela tiden bort att hängande sjalar/tröjor/skor i hallen/väskor som lämnats på golvet etc. är det bästa jag vet. Så jag hoppade givetvis som bara en hoppawart kan på allt detta så fort jag fick en chans. Oj vad hon skrattade åt mig - hon tyckte jag var söt.

Här ser ni en liten bild från Torsdags kväll då hon kom och vi hade varit iväg och hämtat henne på stationen.
Vi sitter i vardagsrummet och småpratar lite och jag fick ligga i hennes famn och mysa.



På fredag så var brudarna borta på vift hela dagen så husse hade tagit ledigt från jobbet för att vara med mig. Vilken schysst husse jag har - för inte ville jag följa med brudarna inte ... de skulle ju in i klädaffärer etc och sånt gillar jag nog inte ... nja kanske .. om de har mycket hängande sjalar etc som man kan tugga och hoppa efter, men nä jag hade det nog trevligare hemma hos husse.
På kvällen så satt vi hemma och grillade och spelade spel och jag njöt av att få vara med.
Det ramlade ner en bit gurka - men jag vet inte om jag tyckte att det var så gott ...



Se hur härligt jag har det hos matte när jag sedan kröp upp i hennes famn ... eller kanske var det hon som lyfte upp mig då hon tycker det är så mysigt att gulla med mig (??!!)




Sedan blev jag lite trött och bestämde mig för att slumra till en stund - och jag passade givetvis på i mattes trygga famn.



När jag vaknade så kände jag att jag behövde piffa till mig lite inför kvällen och lånade då matttes läppglans. Fungerar fint på hundar också (trodde jag iallafall)




Natti natti - jag lurat in mig i mina favoritfiltar och på min favorit bädd.


Kommentarer
Postat av: Wallander & Beck

Skall du förbli en knähund när du blir stor?

2009-06-09 @ 23:02:41
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0