Söndag eftermiddag ... del 5

Jag visste det !!!!  Husse & Matte hade ju något i bakfickan. Fram med cyklarna (ja matte var klok då hon visste de skulle behövas på hemvägen) och så stack vi iväg till stationen. Jag skulle få åka tåg för första gången i mitt liv. Så spännande!! Jag hjälpte husse köpa biljetter och sedan så spanade jag in tåget så jag kunde se till att det verkligen stannade och plockade upp oss. Annars så skulle jag minnsann skälla på dem :-)

Här sitter jag och husse på vakt och väntar på tåget.



Konduktören var jättesnäll och lät oss hoppa in i fel vagn och sedan klappade hon mig. Oj vad jag gillar att alla tycker om mig, och jag får chansen att bitas lite grann....
Se så fint jag sitter ombord på tåget. Inga som helst problem att åka tåg - utan det var ju riktigt roligt.





Sedan när vi kom fram till Helsingborgs station så fick jag gå med in i en konstig stålbur och vips så var vi uppe på markplan. Skumt ställe men inga problem för en så duktig hund som jag.



Husse hade ju fyllt år tidigare i veckan så han fick välja vart vi skulle gå och äta, så det blev på O'Learys.
Har aldrig varit på restaurang förut men det var ju inget konstigt med det. Husse hade kittat sin ryggsäck med vatten, ben och leksak så jag låg snällt under bordet och mös (eftersom där var det skugga) medans husse och matte mös i solen.
Trött blev man också efter att tugga på massa ben, så jag somnade gott.




Sedan när jag vaknat igen så tog vi en promenad genom stan. Där hade jag ju redan varit så det var ju inga problem. Gick ner till strandpromenaden/Grönningen och så fick jag min middag ute i det sköna gräset. Mums! Träffade en JÄTTE som var säkert 7 ggr större än mig .. men han var snäll mot mig och jag fick hälsa på honom.




Ja jag har nog sagt det förrut men min matte hon är en klok matte hon. Jag blev så trött ute på stan att hon fick nästan bära mig till tåget när vi skulle hem, så då var det ju toppen att hon hade tagit med cykeln så jag kunde åka cykelkorg hem. Gillar det som bara den och hoppas jag hinner med flera utflykter innan jag blir för stor ...
Se så kul vi har det :-)







Visst är jag stilig !!!!!!!
 Voff Voff - det var berättelsen om helgens bravader ..... undra vad som händer nästa helg .. någon har nämnt ordet ballongflygning men vad innebär det ???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0