Dag 3 - oj oj vad det händer saker här ...

Kan inte tro det att jag fått en egen blogg att verkligen berätta om allt jag får vara med om. Hur kul är inte det!!?? ...

Det går undan här och jag njuter hela tiden .. undra vad husse och matte tycker ...
Imorse så fick husse upp och rasta mig redan kl 04:00 (allt bara för att han inte ville torka upp lite kiss från golvet) och sedan var jag ju nödig igen kl 06:00 men då tog matte vid igen och följde med mig ut. Sedan tyckte dom tydligen att vi skulle ha lite sov morgon iallafall så jag fick allt vackert vila en timme till innan de äntligen kom upp och lekte med mig och såg till att jag fick frukost. Dom säger jag ... ja det var ju faktiskt, som vanligen , min matte som steg upp och tog hand om mig. Hon är allt bra go min matte ;-)

Sedan fick jag en otäck upplevelse när matte bestämde sig för att testa hur det skulle bli på måndag morgon när vi blir ensamma och ingen annan som kan passa på mig. Så hon tog med mig in i badrummet medans hon duschade - herregud jag trodde ju först att jag var helt ensam och sedan kände jag mig instäng och inte nog med det när jag väl såg vattnet skvala ner över min matte så trodde jag ju att hon behövde räddas från att drunkna ... Oj Oj Oj vilket liv det blev på mig för inget får ju hända min matte och inte vill jag vara instängd heller ..... Så här efteråt så kanske jag kan erkänna att det var ju inget farligt, men hur skulle jag veta det då ??? Hade ju inte varit med om detta tidigare. Förhoppningsvis går det bättre imorgon när matte börjar jobba och detta blir en rutin.

Förresten - jag har ju glömt att berätta att vi piskade matte i Yatzi igår :-)  Husse inbjöd till en match och som vanligt så vann ju min matte över husse utan problem i första omgången, men sedan så tog han med mig i matchen och kolla hur bra vi är - behöver jag säga att vi vann andra omgången när jag var med !!! :-)))))


Under dagen har vi lekt massor och jag har varit med husse när han fixat i jordhögar så väl som städat i fiskdammen hos guldfiskarna - dom jag för övrigt var med och matade idag. Kolla hur väl jag vakar över honom så han inte ramlar ner i fiskdammen.


Husse och Matte har sedan kollat runt för att hitta den allra bästa valp kursen för mig. Några blev ratade redan igår men sedan var det en av deras favoriter som tyckte att jag faktiskt var så STOR och KLOK att jag kunde börja redan idag på kurs. Oj vad jag växte och blev stolt då!!! Så vi har varit iväg på den första kursen redan idag och jag var lysande. Vi fick visa hur duktiga man kan vara på att gå brevid och ha kontakt, lite sitt, ligg, stå och sedan inkallning utan koppel. Gick så där för husse för jag hade ingen lust att springa till honon när han ropade ... varför skulle jag det när jag hade det bra där jag satt hos instruktören. Sedan fick vi göra om övningen men med matte och då blev jag ju så glad och kunde inte hålla mig utan bara måste ju springa till henne och visa hur duktig jag är. Oj vad hon blev glad och jag fick godis !!!! Mmmmm!!!

Nästa söndag så är det ny kurs och tills dess så skall jag öva jätte mycket och vara jätte duktig, för det är så kul!!!

En annan upplevelse som jag var med om idag var inte alls lika kul :-(((((((((((
Matte hittade en fästing på mig som husse sedan fick ta bort. Usch!! Inge kul alls! Så sedan åkte matte och köpte ett fästinghalsband till mig som min kennel rekommenderat. Så nu hoppas jag det inte händer fler gånger för det var riktigt otäckt när husse skulle ta bort det hemska odjuret från mig. Aj och Usch såna otäckingar vill jag inte ha på mig. Tur att mina flockledare upptäckte detta och kunde hjälpa mig att slippa odjuret. Tack!!

Ikväll så har jag varit lite slut på med tanke på allt som hänt under dagen, men inte tillräckligt slut på för att inte hinna leka ordentligt med den härliga gräsmattan och alla maskrosor. Se bara hur roligt jag har .... (matte fick bara med hälften av alla krumelurer jag gjorde)







Sedan kommer alla kosterna utanför grillen där jag bara älskar att leka:

















Sov så gott alla där ute - jag måste iväg nu och se till att mina flockledare inte slappnar av för mycket och faktiskt tror de skall få sova inatt. Vi hörs - VOFF !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0