Dag nummer 2 hemma i nya hemmet

Oj oj oj ... här har det hänt massor av grejer och jag tror att husse & matte kanske inte riktigt hängt med på hur snabbt saker och tinger händer i mitt aktiva liv.
Igår när vi gick till sängs så hade jag fått en jättefin säng precis nedan för mattes säng så hon kunde klappa på mig när jag blev lite orolig. Så härligt och hon är så omtänksam så hon låg vaken extra länge och klappade på mig = SKÖNT!!
Sedan inatt vaknade jag som vanligt före 01 och insåg att jag måste ju ut på sista kiss rundan. Matte hade somnat så jag fick väcka henne genom att hoppa upp och pipa vid sängkanten. Hon vaknade yrvaket och fattade genast galoppen. Vilken klock matte jag har. Hon snabbade sig upp och tog med mig ut i hallen på väg till ytterdörren för att komma ut i trädgården...... Nja - hon skulle nog ha vaknat till lite till för vad hon glömde var ju att larmet var på så när vi kom till ytterdörren så gick larmet och det tjöt till och sedan ringde telefonen från Securitas Direct som vaktar vårt hus. Matte svarade yrvaket och bad om ursäkt att hon glömde larma av .Inga problem - det ordnade sig och äntligen kunde vi komma ut i trädgården. Dock frös matte så mycket så hon gav mig ju inte ens tid att hinna kissa färdigt ...... dessutom tyckte jag det var otäckt med det blöta gräset och hur skulle man kunna kissa då (?).  Ja detta fick hon tillbaks snabbt för när vi kom in igen så gick hon på toaletten och när jag hörde hur skönt det skvalade så kunde jag ju dessvärre inte hålla mig längre utan blev tvungen att kissa jag med. Första gången hos min nya familj :-(   Så skönt att min matte fattade direkt att detta var ju hennes fel och jag fick inget skäll alls utan hon tog snällt hand om mig och torkade upp allt innan vi sedan kröp ner till sängs igen. Vilken super matte jag har!! :-))

Dag nr 2 och jag är ju ivrig att utforska vidare vart jag har hamnat. Egentligen skulle ju husse vakna nu på morgonen och gå ut med mig, men inte då ... han verkar sova som en stock ... vad göra ... då får man ju väcka matte för här kan jag ju inte ligga kvar när jag är så nödig. Klockan är ju för attans efter 06.30 och nu får det vara nog.....   OK jag hoppar upp och kvider lite i mattes öra och vips så vaknar hon och igen fattar hon galoppen snabbt som bara den. Trött är hon då hon tydligen inte är van att vara lyhörd för bebisar som jag. Dock gör hon ett bra jobb!! Hon tar med mig ut, och denna gången utan att larmet går **ASGARV**.  Hon bättrar sig :-) Väl ute så mår man ju som en prins då man har en hel trädgård att springa runt i och man kan kissa precis vart man vill.  När morgon bestyren är klara så springer vi in och väcker sjusovaren till husse som tydligen inte hört mig alls att jag ville gå ut. Nå ja - detta skall vi nog ändra på ... vänta bara ... jag ylar bättre nästa gång.

Klockan är endast 08:00 och vanligtvis så är nog inte husse&matte uppe så här tidigt på morgonen när det är helg. Nu är det dock andra tider och jag skall nog allt lära dem. Fick god mat och mycket gos. Trivs toppen här!! Sedan blev det dags att åka iväg till bageriet för att fixa färskt bröd till husse & matte. Då jag inte får gå så långt så tog matte mig cykelkorgen och så cyklade vi iväg. Attans vilken kille jag är - lite otäckt i början - men sedan var det ju hur fräckt som helst att få åka runt på cykel. Kolla in mig så tuff jag är:


Å vilken mysig frukost de hade och jag kunde skutta runt precis som jag ville både ute och inne då husse ju byggt ett sånt fint staket igår så inget kan hända mig när jag springer ut.
Sedan har vi varit på utflykt på stan och jag fick åka bil igen - vet inte riktigt vad jag tycker om det än men det visar sig.

Husse & matte leker så mycket med mig så jag tar helt enkelt slut på dom. Matte var tvungen att få sova en stund på eftermiddagen för hon hade inte sovit så mycket inatt när hon vaknade över mig. Så husse skulle passa mig alldeles ensam en stund och hur bra är han på det då ??? !!! Fick lov att uppfostra honom lite - den hårda vägen !!  *smile*
Han trodde minsann att han bara kudne gå iväg hämta ett papper på kontoret, men  då fick jag nog. Lämna mig på detta sättet helt ensam i köket med kompostgaller i dörren och tro att jag bara skall sitta där. Nej, jag visste minsann hur man öppnade och sedan gick jag ut i hallen och kissade demonstrativ - så nu gör han inte om detta !! Han fick lära sig att man inte kan lämna mig hur som helst. Vad då bara tog 3 sekunder - för mig var det ju som flera timmar. Lärde han sig inget på valpkursen han gått inför min ankomst?.

När det senare visade sig att det inte blev någon ballongfärd för husses föräldrar så fick jag ha dem båda hemma hela kvällen. Mysigt. Dom har köpt en "Agility tunnel" till mig och den gillar jag jätte mycket så där har jag sprungit massor i eftermiddag. Annars så känner jag mig så trygg och säker hemma här och mår så gott. Vi var också ute på en promenad och postade iväg ägaranmälan till SKK så matte verkligen står registrerad som min ägare. För tänk om jag kommer bort, då måste de ju veta vart jag hör hemma.

Kolla in vad fin min husse och jag är samt hur slut jag blir på allt lekande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0