Härlig dag efter en annan som var mindre bra ...

Oj oj oj, min matte var inte glad på mig i måndags. Jag var på riktigt bus och bråk humör och ville bara bitas hela tiden, och gjorde inte nått som min matte sa. Retades och ställde till med allt jävelskap jag bara kunde hitta på, så min matte blev riktigt, riktigt ledsen på mig. Vi hade en "liten" dust och sedan fick jag ta och lugna ner mig lite.
Så Tisdag tänkte jag att nu skall jag minnsan ta och visa hur duktig och go jag kan vara ... (nåja - det visste hon ju redan, men tänkte att hon kanske glömt bort p.g.a. den jobba måndagen).
Så jag var helt fantastiskt underbar hela dagen och bara gosade, kelade, busade på snällt vis, gick fot (fast egentligen vet jag inte vad det är) och hjälpte matte med lite tvätt och städ hemma. När hon jobbade så lekte jag snällt med mig själv eller passade på att vila under skrivbordet. Vilken skön dag vi hade tillsammans!!! Kanske borde vi ha fler såna dagar ihop, då det var rätt så trevligt.

Igår kväll så fick jag följa med på shopping utflykt - och vet ni vad ..??!! Matte har köpt spårselen som hon lovade mig i söndags. Kul - den måste vi prova snart!!  Inhandlades också pålar så husse kan bygga nytt staket, då jag skall få större yta i trädgården. Har ju redan 300 kvm, men varför inte få springa på lite mera yta när det ändå finns bakom huset. Skall bli skönt. Sedan på kvällen så fick jag äntligen se vad de skulle använda det konstiga hålet i marken som husse hållt på att fixa med under sista helgerna. Har ju legat något konstigt överdrag som jag gärna ville springa på ... men husse har inte tillåtit detta tidigare. Nu åkte detta av och sedan gick husse ut i morgonrocken ... hm undra vad som händer här ... jag måste genast sluta slumra inomhus och följa med och undersöka. Matte tog med koppel och kamera så vi kunde fota lite och här ser ni resultatet. Undra om jag vågar hoppa i någon gång längre fram :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0