Riktigt busfrö eller en total slöfock

Jaha idag så var det tydligen nya rutiner som gällde. Husse vaknade först för omväxlings skull och gick ut med mig första morgonrundan, innan jag snällt fick krypa till kojs en stund till innan matte's väckarklocka ringde. Då var Husse försvunnen - hm undra vart han drog iväg ... ville han inte leka med mig idag?

Matte och jag gick och postade en massa kuvert i gula brevlådan innan jag fick lite frukost att äta. Sedan var det den hemska duschen igen .. oj oj oj vad det skvalar och tänk om matte drunknar där inne .. så jag ylade lite efter hjälp men ingen kom :-(   Jag blev så glad när hon kom ut igen och var hel och fin. Jag tvättade henne ordentligt med min tunga så hon blev ren. Men sedan så var det tydligen jobb, jobb och jobb som gällde och jag fick leka med mina fina leksaker på hennes kontor. Verkar vara en konstig manick som hon knapprar på under hela dagarna och mycket konstigt hon pratar i telefonen ... kan det verkligen vara ett roligt jobb ... Tydligen tycker matte det då hon jobbat snart 20 år i företaget, men det kändes så superskönt att hon verkligen kom ihåg att hon hade en liten bebis som mig. För vi tog massor av raster och gick ut och lekte i trädgården och på lunchen så var vi ute en hel timme och njöt. Underbart!


Där imellan så slocknade jag totalt under skrivbordet, och sov så länge att matte nästan trodde jag var sjuk. Jag skulle ju bara ladda upp batterierna så jag orkade inför kvällen. Om (!!!) jag stojade sedan när husse kom hem och busade med mig. Han hade varit borta hela dagen och jag tror han saknat mig för han busade och busade och busade med mig. Hur kul som helst!!!

Jag har blivit en jordhund, grässklipparhund, rabatthund och en riktig trä-bitar-hund. Fick världens bästa träpinne av husse att leka med och den gav jag mig på direkt när jag fick den. Se bara hur jag tuggar!!



Undra vad vi skall hitta på imorgon ... längtar redan!!

VOFF VOFF från mig


PS:   Undrar hur alla mina syskon har det ?? Hoppas de har det lika kul som jag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0