Valpkurs 4 - stadsvandring med mina kurs kompisar

Träffade min valpinstruktör uppe vid Kärnan inne i Helsingborg och han hade nog gjort en liten missbedöming då det var ett jätte evenemang i parken. Lågstadiet sprang nått lopp och det var folk överallt. Men det var ju också bra för nu kan man snacka om att vi fick social träning. Fick idag göra massor av saker bl.a.
* Öva koncentrationsförmågan och hålla mig till mina flockledare trots massa andra störande moment.
* Inropning på kommando utan koppel, även om det var mitt i stan.
* Se massor av springande barn och bara låta bli att springa efter dem.
* Gå nedför i trappor , oj så många steg det var från Kärnan och ner till centrum.
* Öva på att gå fot, men förstår inte varför jag får så ont i halsen och blir så törstig och trött ... det kan väl aldrig ha att göra med att jag hela tiden försöker springa före de som håller i mitt koppel, eller ??!! :-))))
* Trafik / brummande bilar och MC som kommer nära både bakifrån och framifrån.
* Sluta bry mig om alla töntiga människor, som blir helt "kollriga/stirriga" när de ser mig ... "Åh vilken söt hund ..."
* Gå in på Knutpunkten och kolla in vart man tar bussen eller tåget om man skall ut och resa.
* Vänta fint på grön gubbe och sedan gå lugnt över gatan.
* Självinsikt att det gör nog ont att hoppa ner i havet från den höga kajkanten = alltså låter jag bli.
* Dricka vatten ur fontänen ute på stan, så man inte är törstig.
* Passa på att vila så fort vi står stilla en stund, så jag orkar mera ... för man vet aldrig hur långt man kan behöva gå.
* Gå uppför en massa trappor ... oj det var ju kul ... så jag ville gå ner igen ...
* Inse hur skönt det är att komma hem igen, då man äntligen kan få bajsa i lugn och ro ... *ASG*

Som vanligt så har matte/husse tagit lite kort från bravaderna. Hm, undrar när de skall investera i den nya kameran så bilderna kan bli lite bättre..... hört talas om att matte kanske börjat att spana in en på Väla.




Å så gott jag skall sova i natt.

PS: Såg att min storebror kollar in min hemsida - Coolt Colt! Vi ses väl till midsommar hoppas jag eller om inte annat på valpträffen i Juli. Voff Voff!!

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vilken kulig kurs du går på...



Jag Beck behöver inte gå just en sådan för så har jag det dagligen eftersom att jag är en stadshund (framför allt nu när det vimlar att soldyrkare i parken). Men jag skall få gå en annan typ av valpkurs tillsammans med alla mina syskon efter sommaren :-) Sedan har jag ju en brorsa som lär mig ett och annat.



Hoppas att du & din flock haft en härlig Pingsthelg. Denna vecka som kommer har MOR semester och vet du, då skall jag & brorsan lämnas bort... knäppt va? Fast det kanske är skönast för oss att slippa allt ståhej när LILLMATTE tar studenten på onsdag!

2009-05-31 @ 23:01:11
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0