Valpkurs nr 3 = Spårträning i skog

Oj oj oj - detta är ju det bästa som bara hänt mig. Dvs att matte och husse verkligen tagit mig med på en valpkurs direkt för vi har så mycket kul när vi är med instruktören Benny och tränar.
Idag, då har vi åkt iväg till skogen och övat spårning. Tänk att jag, som bara är 10 veckor, faktiskt var super duktig på detta. Jag fick 10 poäng av 10 möjliga av läraren idag. Tre av fem hundar fick samma höga betyg, men förstår ni vilken bra klass jag hamnat i :-)
Först så fick matte/husse öva med att lägga köttbullar under en spårapport (träpinne). Mums vad gott det var med köttbulle - det hade jag aldrig smakat förrut. Matte/Husse blev så glada för att jag fann spårapporten, jag var mest glad för den nya goda godbiten jag fann under.......  Sedan när vi övat på detta några gånger så gick husse iväg rakt ut i skogen och stannade till två gånger på vägen. Konstigt tyckte jag, och inte fick jag följa med heller. Efter ett tag så fick äntligen matte och jag ta upp spåret, och Benny (instruktören) gick brevid och kollade så det gick rätt till. Jag nosade på ganska bra och efter ca 50 meter så hittade jag spårapporten och fick då mer köttbulle. Detta var ju kul!!! Sedan gick vi ca 50 meter till och där fanns ytterligare en markering som jag hittade klockrent.

Hur kul som helst att vara ute i skogen och leta/spåra. Givetvis togs det lite bilder, även om jag måste säga att matte faktiskt fotar bäst; för om ni kollar in bilderna nedan så ser ni ju att husse mest får med mattes "röv" än på mig som spårar så duktigt. Får nog skicka honom på fotokurs *ASG*.



Matte har lovat att jag skall få en sele och spårlina till veckan så vi kan fortsätta träna.

Sedan medans vi väntade på alla andra så passade jag på att utforska allt kul i skogen. Ni ser också en av mina kurskamrater, danska Luca och hans danska matte/husse. Han är 6 månader och kan ju redan jättemycket, men är en bra inspiration till mig om hur duktig man kan bli. Jag skall minnsann visa dom alla hur duktig jag kan bli ... tycker ju att det är kul att träna.



På onsdag är nästa valp kurs och då skall vi träffas vid Kärnan inne i Helsingborg. Stadsträning = Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0