Wow vad stor världen är utanför min kära kennel ......

Hej där,

Jag heter egentligen Hässlehoffs Luger-Keason men min nya matte och husse har bestämt att jag skall heta Gizmo i vardagstal. Visst är jag väl söt så här när jag anlänt till mitt nya hem.


Jag har bott hos världens bästa kennel morsa - hon heter Lena och hon har lärt mig allt jag kan. Jag är störst, bäst och vackrast och just därför så tror jag att jag fick komma till min nya husse och matte bara för att jag är så super underbar.

Det var sagt att min nya familj skulle komma och hämta mig klockan 10.00 den 08 Maj 2009 ...sekunderna gick och sedan blev det till minuter och inga kom. Hm ...vad har hänt ?? .... Två av mina syskon fick minsann besök av sin nya familj så varför kom inte mina ?? Ville de inte ha mig ?? ... aj aj aj ... attans skulle jag inte få några nya föräldrar när alla andra av mina syskon skulle åka iväg ??

Man hinner tänka många tankar ... mest om hur gott joden smakar, eller hur underbar det är att springa på ängen hos Lena eller hur gulliga alla de andra familjerna som var på besök är och de klappade på mig trots att det egentligen inte var mig de skulle ta med hem. Livet var nog inte så tokigt ändå .... men ...nja .. kommer dom aldrig ...
Aha - nu hör jag ljud av en tysk härlig underbar bil - min nya familj kör ju AUDI :-)
Vilken tur - jag som heter Luger och då måste jag väl ändå vara tysk, eller ??
Å nu snurrar det i huvudet .... jag är ju bara valp och hur skall jag veta varför eller hur allt går till ???

Jag är ju bara så glad och viftar på svansen när min nya familj äntligen kommer. Dom är goa mina nya ägare :-) Dom säger bara söta och snälla saker och håller mig under koll när det kan hända farliga saker. Gillar jag!

Kolla bara hur glada de blev när de kom och äntligen fick se mig igen.





Efter massa ordentlig information från Lena om hur väl min nya familj måste ta hand om mig så åkte vi äntligen iväg mot min nya bostad. Oj - Usch så hemskt det blev. Först var jag stolt att få lämna kenneln först men sedan så insåg jag ju att ingen av mina syskon var med mig längre och mamma sedan länge borta. vem skulle jag nu leka med ?? Så jag passade på att yla i bilen lite ... ja det hade nog att göra med att skogsvägen från Lena & Per är ganska läskig också men mest var det för att jag saknade mina syskon och min mor KEA. Vart tog dom vägen ???

Min nya matte höll mig dock välidgt tryggt och efter en stund så tyckte jag det var ganska mysigt att åka med i Ådi (Audi) på väg till mitt nya hem. De tog massa bilder på vägen och här kommer några av dem:



Å så jag njöt av att ligga i mattes famn, men sedan så blev jag så längtasfull igen och då ser jag ut så här:

Men visst har jag en fin tunga :-)

Efter en stund så fick jag ligga i husses famn - det var också så mysigt :-)


Å så jag njuter .... mys pys ....

OK - nu skall jag berätta om hur mysigt  det var hemma i min nya bostad. Eller förresten - kolla in dessa bilderna med mig och min nya familj och vad underbara de är :-)









Oj - nu skall husse bygga nått - då vill jag vara med ...



Kolla in vilket fint staket min Husse har byggt - jag måste vakta !!!!



Oj - vad händer här då ... en damm ... det porlar .. vad sjutton ligger där i ???



Men min nya familj har ju andra husdjur än mig ??? Hm ... hur skall jag ta detta .. nåja .. jag fixar det senare när de vänder ryggen till ..... hi hi hi hi ....

Jag har haft den mest underbara dagen ... OK - nytt hem aldrig kul men med dessa som husse och matte tror jag att jag har hamnat i himmelriket. Finns så mycket kul att göra och de har skaffat många goa ställen där jag kan vila/sova på och sedan leker de med mig och ni skall bara veta en sak ................JAG HAR INTE PINKAT INNE EN ÄNDA GÅNG SEDAN JAG KOM HIT!!!!!!!!!!!!!

Se så kul vi har det :-))














Se bara så gott jag mår ... helt utslagen efter all lek och skoj ....

Vi hörs snart igen. Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Lisa, Vlad & Gaia

Heeeeej!

Guuuud vilket charmtroll han är! :o)Och vad duktig han har varit...!

Hehe... tror inte det dröjer många dagar innan han testar ta ett dopp med den fräcka anden! :oP

Hoppas att vi ses snart igen!

Vänliga Hälsningar

2009-05-09 @ 14:17:41
URL: http://www.hasslehoffs.com/gaia..htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0