Länge sen sist - men här är jag ...

Oj vad tiden går fort och matte har så mycket att göra så hon hinner aldrig hjälpa mig skriva i min blogg ... men nu så äntligen skall vi väl kunna uppdatera lite grann så ni vet vad som händer i mitt liv.

Jag växer och frodas som bara den och trivs jättebra på dagis. Är helt slut när jag kommer hem på kvällarna och lerig har jag blivit också men det visar ju bara att jag är aktiv och ute istället för att vara en passiv sov-hund. Eller hur?!! Gillar att vara hos Lotta/Linda och är glad att husse/matte valde detta dagiset :-)

Härom veckan så fick jag följa med in till stan en stund och när vi promenerade runt där så passerade vi en damm full av vatten. Jag är nästan inte alls rädd längre för vatten och hoppade glatt i och traskade runt och drack lite grann då jag var törstig. Kul!! Matte och Husse blev så chockade att jag frivilligt gjorde detta så de passade på att fota lite:


Sedan har jag också fått en ny härlig sovkudde (då min gamla favorit hamnat på dagiset) så se här hur stolt jag ligger och vaktar i vardagsrummet hemma. Myser att vara med familjen :-)


Husse & Matte tycker det är lika roligt som jag att åka ut till skogen och jag får spåra, så vi försöker komma iväg varje söndag om det går. Nu senast så lurade dom mig lite genom att helt plötsligt börja lägga handskar i spåret. Hm - jag som bara gått på pinnar förut och dessutom blivit jätteduktig på detta blev helt förvirrad över varför husse tappat sina handskar när han lagt ut spåret ... nåja - jag skall nog komma underfund med detta också så småningom. Här är två bilder från i söndags när vi var ute:


Hoppas att ni alla har en underbar vecka och förhoppningsvis kommer lite mera uppdatering inom kort ... kommer att handla om jul och äpplen :-)  VOFF VOFF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0