Mår inte så bra ...

Usch - jag har fått vara till veterinären och röntga mig och det var ingen kul upplevelse, även om jag skötte mig ganska bra när jag var där. Har lekt så mycket och hoppat snett att jag fått en kraftig sträckning i vänstra ljumsken fram och haltat i några dagar och i måndags så tyckte min dagisfröken att det blev lite väl mycket haltande på eftermiddagen så hon tog och kände efter ... AJ AJ AJ vad jag skrek. Gjorde ju jätteont när hon vek mitt framben eller drog det rakt ut och uppåt. Matte kom som ett skott när Lotta ringde och sedan var det raka vägen till Din Vet för undersökning. Eftersom matte & husse snart skall åka bort och jag skall få spendera semestern hos Kennel Matte på Hässlehoffs så gjorde den snälle veterinären en grundlig undersökning inkl röntgen. Då kom han in och stack mig i rumpan ... hm !! Han var kanske inte så snäll ändå .... Jag blev jättekonstig och kunde inte röra mig utan hamnade som en hög på golvet och bara dåsade till. Matte satt med mig hela tiden, och jag kunde se henne men inte röra mig speciellt mycket. Vilken otäck känsla. Sedan så fick jag in på ett konstigt rum med konstiga apparater och det fotades och drogs i mig utan att jag egentligen visste hur det gick till. Var som en zooombi ... usch .... Efter ett tag så var undersökningen över och jag fick en ny spruta i rumpen och sedan nedlyft på golvet för att vakna upp. Sköterskan sa att det skulle ta ca 10 min att vakna upp, men ack vad de bedrog sig för vi HOFFAR är starka hundar så jag var uppe redan efter 3 min. Nåja, det kanske gick lite vingligt då jag kände mig helt bakis men upp kom jag :-)

Ordineringen från veterinären: 14 dagars vila och inga lekar med andra hundar. Ta det mycket lugnt och bara gå ut och kissa typ i sakta mak samt äta lite antiflammatoriska piller. Inga vilda hopp och bus alltså på den närmsta tiden, men jag skall nog kurera mig. Just nu är jag dock väldigt låg och tabletterna har gjort att jag är lite krasslig i magen. Får se om det blir bättre annars kanske jag måste sluta äta dem, men det kanske bara är en invänjningsperiod.

Matte tjuvtog några bilder på mig inne hos veterinären:



PS: Veterinären sa att jag var FJOLLIG - vad kan han mena med det??  :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0