Det var inte igår...

Oj vad tiden går fort, och matte har haft så mycket att göra att varken hon eller jag kommit i närheten av våra bloggar på så länge. Men nu tänkte jag allt passa på att skriva lite när husse skall ut på galej och matte skall förbereda lite annat stök inför kvällen.

Tiden har som sagt runnit iväg och vi fick sluta på träningen i Dalby då pendlingen tog för lång tid och det blev allt för stressigt både för mig och matte att försöka dela oss och hinna dit varje Tis alt. Tors. Så ingen träning just för tillfället annat än lite i garaget nr 2 som husse ställt i ordning för min skull. Har fått vip-bräda, koner och div. hinder som vi ibland tränar med. Tycker det är jätteroligt, men dock för sällan - så jag får tjata lite mer på matte/husse så vi kommer ut dit oftare.

Snön har nu legat här nere i Skåne ett tag och jag tycker det är så mysigt att vara med husse när han kör snösvängen. Då springer jag brevid trädgårdstraktorn och hjälper till så han kör ordentligt och varnar om nått kommer ivägen. Sedan får jag jätte härliga stora snödrivor att hoppa runt i ute på gården - så kul och precis som i Norrland förra året när jag hälsade på Tindra. Ni vet min härliga jämthundskompis uppe i Västerbotten.

Nä nu ropar husse och vi skall ut på en promenad innan han skall iväg på julfest.... får skriva mera senare. Voff Voff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0