Jul ledigt från dagis

Här i mellandagarna så har jag fått vara hemma med matte, men hur kul har det varit då när hon jobbat ?? :-( Nåja idag så var hon äntligen ledig och när vi satte oss i bilen så tänkte jag - "Typiskt, nu skall hon iväg och handla och jag får sitta bara här i bilen och vänta"..... så döm om min förvåning och glädje när vi åkte iväg till Bruce skog (som jag verkligen gillar) och hon tog med mig på en lång härlig promenad. Fick springa lös och hoppa runt hur mycket jag ville på åkern och vi träffade två rara gamla damer som tyckte jag var så fin. Jag visste inte riktigt om jag ville hälsa på dem, men egentligen så tänkte jag visa upp mina färdigheter för så väl matte som damerna och när matte väl kom sig för att äntligen säga "Varsego - Hälsa" så gick jag fint fram som jag lärt mig av husse och på kursen i Halen och snusade fint på damernas hand och sa hej. Tro om dom tyckte jag var väluppfostrad :-)))   Dom skulle bara veta hur väl uträknat detta var för nu blev matte så impad att hon gav mig massor av godis och beröm senare när vi gick vidare. Vad gör man inte för belöning!!  Fick se både en kanin och rådjur men olyckligtvis var jag kopplad just då så jag kunde inte jaga efter dem. Skulle varit härligt att få springa och jaga dem lite grann, men chansen kanske återkommer vid ett annat besök i Bruce skog.

I eftermiddag så har matte varit ganska tråkig då hon förbereder inför morgondagens begivenheter, så jag har passat på och vilat upp mig ordentligt så jag kan leka ordentligt med de 3 hundarna som kommer med på besök. Träffade dem förra nyår allihopa och dom är lika stora som jag och härliga att umgås med så det skall bli kul med lite hundbesök, så kan husse/matte umgås på sitt håll med de andra människorna.

Jag återkommer med lite bilder från Nyårsfirandet och mina härliga polare (2 jakt labbar + Winston, Golden)

Voff Voff slut på året och Voff Voff Gott Nytt till er alla hundar där ute och även mattar/hussar och andra intresserade som tittat in på denna blogg.

Kommentarer
Postat av: Sarah Kroksson

Gud vilken mysig blogg! Googlade lite på min Colt Keason och hittade hit.. som du kanske vet var det en kaotisk sommar för Colt&pappa så han fick flytta med mig och pojkvännen till hus i sörmland!Vi har ett hus en bit ut på landet och pojkvännen har en tre månader äldre rottweiler/labrador så Colt stormtrivs! Så kul att se hur de går för de andra syskonen! Har bilder på facebook ifall du använder det? God fortsättning!

2011-01-03 @ 13:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0