Julbadet kom tidigt i år

I söndags så var jag ute i Bruceskog och skruttade runt med husse/matte. Älskar att springa lös där då det är så fina öppna market och sedan härlig skog, och fina promenad stigar. Som vanligt så blev ju inte matte så glad när jag inte lyssnade på hennes inkallning utan istället valde att hoppa ner i den fina sunkiga bäcken vid skogskanten. Trots kylan så sprang jag ner en snabbis och doppade mig så man fick lukta riktigt gott och jag blev lite avkyld efter allt springande ute på åkern...... Jag hade inga problem med att jag luktade lite sumpråtta, men för att göra matte och husse till lags så fick jag ställa upp på ett rejält bad i badkaret när vi kom hem. Så nu är jag fin igen och matte kunde inte sluta snutta på mig när jag höll dem sällskap i sängen en stund innan de skulle sova. P¨å dagis tyckde dom jag var extra skinande och fin i pälsen och undrade om jag fått någon special behandling med blank-päls-spray ... men då svarade matte att jag bara var nytvättad för en gångs skull ....

PS: Säg inget till matte, men egentligen så tycker jag nog också så här efteråt att det var rätt skönt att bli ren och fin igen och få extra mycket gos med alla :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0