Hoffeläger Halen Olofström

Underbart att få resa iväg och träffa så många härliga hoffar!! Vi åkte hemifrån torsdag efter husse slutat jobba. Jag och matte hade haft dagen tillsammans och packat och myst med promenader etc så jag var heltaggad inför resan. Tog ca 2 timmars resa innan vi kom fram till Halen, Olofström, och checkade in på campingen där vi skulle tillbringa hela helgen. 40 hund ekipage och totalt 60 personer deltog i årets läger. Ganska många nybörjare precis som vi men tydligen har det varit många fler deltagare tidigare år, men p.g.a. en annan helg den vanliga så blev det färre i år.

Jättekul att få träffa så många fina vovve-kompisar. Flera på lägret kom från samma kennel som jag och därmed mina släktingar :-)) Hade lillebror Sako och lillasyster Benelli med på lägret också - så roligt att träffa dem. Fick även hälsa på min morbror samt min morfar. Dvs pappa till min mamma Kea.

Fredag morgon så var det upp tidigt och dags för frukost och promenad innan vi packade in oss i bilarna och åkte iväg till fotbollsplanen som skulle bli våran träningsplats för helgen. I min grupp så var vi totalt 6 hundar och fem förare och en mycket trevlig instruktör. Husse var kaffe-ansvarig och servade teamet. Det var så kul att få jobba med matte och vi lärde oss nya saker samt filade på lite gamla saker som jag övat förrut med matte/husse på andra kurser och hemma. På eftermiddag/kvällen så var jag så super-trött att jag uppskattade att bara ta det lugnt på rummet. Lördag morgon samma sak - upp tidigt och iväg för en hel dag ute på planen. Underbart kul men hjärnan var helt slut efteråt.

På lördag kvällen fick jag äntligen springa ordentligt för då var det dags för HOFFE RACE. Oj vad kul och matte sprang först och sedan fick jag jaga efter. Superkul!! Jag tyckte själv att jag var snabb som en blixt, men tyvärr så vann jag inte ..... nåja men kul var det. Söndagen så åkte vi hem tidigt och sedan låg hela flocken hemma och vilade, då alla var helt slutkörda. Nu laddar vi om och givetvis har vi planerat att åka även nästa år på detta mycket trevliga läger. Kan varmt rekommenderas till alla Hoffar i södra Sverige.

Lite bilder kan vi gärna dela med oss. Fotograf är husse eller matte.










Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Visst är det toppenkul att åka iväg på sådana här träffar/läger :-)



Skönt att du är pigg & kry igen!

2010-06-13 @ 21:48:57
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0