Min andra nyårsafton

Detta året så hade husse/matte bjudit hem alla som vi firade nyår med förra året - så jag fick vara på hemmaplan. Kändes gott och medans matte stod i köket hela dagen för att förbereda så fick jag vara ute med Husse på först en jättelång promenad och sedan fram åt 15:00 tiden gick vi in i garaget och körde hårdträning. Håller på att lära mig att bära en spann i handtaget och det går ganska bra - sen vet jag inte varför husse vill att jag skall lära mig detta, men det kommer väl fram någon dag. Hoppade lite hinder och åkte lite vagn och upp på min plattform som husse fixat till. Sedan som avslutning - och detta är ju det som jag gillar allra bäst - så fick jag leta köttbullar ute i snöhögen. Så kul och så gott!!  Voff Voff !!

Framåt 18-tiden kom äntligen gästerna och jag gick ut och mötte dem alla. Jag blev så glad att äntligen få lite hundkompisar på besök och speciellt min halvbror Winston som bodde hos oss tidigare i somras. Winston hade två polare med sig som jag träffade förra nyårsafton, två svarta jaktlabbar, men av någon anledning så gillar inte en av dem mig speciellt bra. Så synd tycker jag, för jag ville ju bara leka och ha kul. Så först fick jag och Winston vara inne en stund, och sedan efter ½ kvällen så byttes vi av och så fick labbarna komma in med Winston och till sist fick vi alla vara inne, men då fick jag vara med husse/matte medans alla andra hundar fick vara ute i hallen/köket.  Ja det fungerade ju fint det också, men jag hade ju gärna busat lite mera. Winston han är rädd för smällare så jag försökte lugna ner honom lite när det lät utifrån. Själv bekommer det mig inte alls vilket jag har förstått på Winston är bra, för han har berättat hur otrevligt det är att vara rädd och behöva flåsa så en hel kväll (eller egentligen en hel vecka) runt nyår.

Nyårsdagen var vi alla helt slut och bara låg och softade. Man får ta det lugnt på nya årets första dag!!

Här en bild på mig och Winston i hallen:


När jag sedan fick vara ute i garaget så passade minsann matte på att hågla med en av labbarna.....


Nåväl - jag ville inte vara sämre så jag passade på att mysa med Winstons husse så fort jag sedan fick chansen:


Så god fortsättning på er alla och min blogg forsätter under 2011 så ni vet hur jag har det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0